Åbenbaringen – Jeremy Longfield

Jeremy Longfield, klar til løb, Sela, Guds ord, Åbenbaringen

5. august 2018
Forkynder:
Passage: Efferserne
Service Type:

Åbenbaringen - Jeremy Longfield

-- Noter fra dagens prædiken --

Jeremy starter med at vise en række billeder af forskellige personer, for at vise at man genkender personer og forbinder hvad man ved med denne person når man ser et billede af personenen.

Sidste billede er af Jesus og han begynder sin egentlige prædiken med at trække frem hvordan disciplen Peter svarer på Jesu spørgsmål om hvem de tror han er. Peter har fået en åbenbaring af at Jesus er den levende Guds søn og siger det højt, hvortil Jesus svarer: Det er ikke noget kød og blod har åbenbaret dig, det er noget du er blevet åbenbaret af den Hellige Ånd.

Guds kald er stort og vi er små, men når vi får en åbenbaring indser vi at det er Gud det hele handler om og det giver os kraft til at udføre de udfordringer der møder os.

Da vi så billedet af Jesus, gav vi ham så med det samme en titel i hovedet. Kongernes konge, verdens frelser, min bedste ven, den eneste ene .... eller tænkte du bare, det er da et godt billede?

Tro ikke på alt du hører om biblen og hvad der tales fra prædikanter. Du skal søge bekræftelse i Guds ord og være sikker på at budskab er fra Gud og ikke af mennesker. Søg din åbenbaring i ordet, Guds ord, og giv det næring gennem bøn og studie af Biblen, da vil den onde ikke kunne få et ben til jorden og få magt over dig.

Del den åbenbaring du får fra Den Hellige Ånd med andre og søg anledning til at fortælle om det, men lad det være en naturlig del af dit liv og ikke noget kunstig og påtaget.

 

Tolk: Ingelise Gregersen


--- Mange ting bliver sagt, hør hele prædiken, der er uploadet her for selv at høre budskabet. ---

Topics: