Den første kærlighed – Jeremy Longfield

Jeremy Longfield

17. marts 2019

Den første kærlighed - Jeremy Longfield

-- Noter fra dagens prædiken --

Jeremy voksede op som 1 ud af 7 søskende og fortæller hvordan det måtte have været et mareridt for hans forældre når de skulle ud at handle, og alle børnene gemte sig rundt omkring i centret. Når man så kom fri fra sit skjulested og opdagede at hele familien var forsvundet, var man ikke så stolt af situationen, for man var nu alene i det store center.

Men der var heldigvis en aftale om at vi havde et mødested hvor vi kunne komme hen hvis familien kom fra hinanden.

Det må være noget af denne følelse at disciplene må have oplevet, efter lang tid sammen med mesteren Jesus Kristus, da Han bliver taget fra dem, på en brutal og nådesløs måde, og efterlader dem alene i den store kolde verden. De er helt alene og kender ikke noget mødested de kan gå til for at mødes med ham.

  • Men Jesus overvinder døden og finder dem igen.

Vi samles nu i enhed, med ét hjerte og har et fælleskab med Jesus i grupper som individuelt, fordi Han forlod jorden og besejrede satan og døden.

Jesus sagde, gå tilbage til der hvor vi mødtes første gang, for der vil jeg møde jer igen.

Hvornår var det sidste gang jeg mødte Jesus, og hvor var det jeg mødte ham. Hvor er min prioritet, har jeg så travlt med at løbe omkring og gøre ting i mig selv, så jeg ikke høre hvad Jesus siger til mig.

  • Hvor er min første kærlighed, som biblen taler om.

Peter er lydig i forhold til det Jesus sagde til Maria. Gå tilbage til Gallilæa, det gjorde alle disciplene og mødte der Jesus på stranden, hvor han lavede mad til dem. Der kaldte Jesus Disciplene til sig og mindede dem op hvad det var han havde kaldet dem til.

Gud bruger vores omgivelser og vores hverdag til at tale til os, som han gjorde det med disciplene. Kast jeres net ud på den anden side af båden. Disciplene gjorde, hvad for dem den fremmede på stranden sagde de skulle, og de fangede så mange fisk, at de ikke kunne bjerge nettene. og det gik op for dem hvem manden på stranden var.

Er vi så optagede af at køre kirke i tønder, at vi ikke lytter til manden på stranden, og lige prøve noget nyt. Ingen mennesker bliver frelst i vores by, skal vi snart til at kaste nettet ud på den anden side af båden?

  • Vi glemmer det vigtigste i livet, at være med Jesus

Kender vi jesus, og kender han os. For som der står i Mathæus. Mange skal stå over for Jesus og sige, vi drev dæmoner ud i dit navn, vi helbredte i dit navn og gjorde mange undere og mirakler i dit navn. Men Jesus vil kigge på dem og sige, gå bort, jeg kender dig ikke....... Så igen kender vi Jesus og vil han kende os ??

Hør hele budskabet Jeremy taler og lad helligånden tale ind i dit liv gennem de ord Han bruger igennem Jeremy

 


Hør også andre prædikener her på siden, fra Tønder Frikirke