Kaldet til åndelig familie – Jeremy Longfield

Jeremy Longfield

12. maj 2019

Kaldet til åndelig familie - Jeremy Longfield

-- Noter fra dagens prædiken --

Jeremy starter med at sige tillykke med mors dag, og får Ingelise, der fungerede som tolk, til at læse et stykke tekst op for menigheden. Historien om en kvinde, der er en god Mor, Hustru og veninde.

Mødre har givet os livets gave, som jeg kan se i alle er meget begejstrede over. En kvinde der frygter Herren skal berømmes.

Der er et særligt bånd i mellem en mor og hendes barn, dette bånd skabes under graviditeten hvor barnet kan høre morens stemme og hjertelyd igennem alt hvad der sker i dette barns liv.

Dette barn bliver født med sine forældres udseende, en afspejling af sine  forældre , men en nyt individ med sit eget formål, sin egen ånd, sit eget liv.

Guds gerninger er underfulde. Når Gud ser på os, ser han, at alt han skabte og gjorde os til, har han gjort godt. Vi er mere specielle end alt andet han har skabt. Den sjæl Gud har skabt og lagt i os vil vare til evig tid, den forgår ikke som den fysiske krop.

Som båndet mellem mor og barn er der også et bånd mellem Gud og hans skaberværk, meget lig det der er mellem mor og barn. Vi kommer også til et punkt i livet, hvor vi skal tage stilling til, om vi ønsker dette bånd skal bestå, og om vi vil tjene Herren vor Gud, som han har kaldet os til.

Vi er kaldet til at gøre Guds vilje.

Når vi som Hans barn er en del af fællesskabet i "Tønder Frikirke" vil han vise os hvad det bla. vil sige at vandre i retfærdighed.

Et par ting der kan påpeges ved en åndelig familie.

  • Er jeg en del af dette
  • Prioriterer jeg min åndelige familie
  • Større kærlighed end at lægge sit liv ned for sine venner findes ikke.
  • Lad os ikke elske med ord, med i ånd og sandhed.
  • Må Gud, som giver opmuntring, også give jer den samme indstilling til hinanden som Kristus havde til os
  • Syng i hjertet for Herren
  • Kan vi vidne om Guds ord med vore egne liv.
  • Lad os gøre godt mod alle, men især vores åndelige familie.

Vi er alle her af en grund, det er ingen tilfældighed, Gud har en åndelig fremtid og et kald for os som forsamling. Vi skal være lys i den by han har sat os i. Vi lever ikke i en verden der er nem at opdrage børn i. Der har altid været Sex, Stoffer og Rock'n Roll, men verden indeholder nu større indflydelser end hvad vi så i vores ungdom. Vi har nu internettet som giver adgang til ALT hvad man kan forestille sig om ondskab og ødelæggelse og Satan bruger dette medie til at vise alle forhold frem, og alment er det respekteret i verden at tillade dette.

Vi lever nu i begyndelsen af enden.

Mange ting bliver sagt i løbet af denne prædiken, og hvad der er skrevet her, er kun små udpluk, der ikke giver et sammenhæng, men kun er en lytters noter. Du er derfor nødt til at lytte til hele denne prædiken, for at forstå og følge med i denne inspirererne prædiken. Du kommer ikke til at blive skuffet.

Overvej at komme og høre næste prædiken live i Tønder Frikirke. Det er gratis at deltage og ingen vil nedstirre dig eller bide dig :-). Du er fri til at komme og gå som det passer dig.

 


Hør også andre prædikener her på siden, fra Tønder Frikirke