Lev på Guds ord – Jeremy Longfield

Jeremy Longfield, klar til løb, Sela, Guds ord, Åbenbaringen

17. juni 2018
Forkynder:
Passage: Salmernes bog
Service Type:

Stikord om dagens emne


 

Lev på Guds ord - Jeremy Longfield

Jeremy begynder sin prædiken med at læse et stykke fra Guds ord fra salmernes bog. Han fortsætter med at tale om sort og hvidt og hvor dejligt det er at hans ældste søn nu er begyndt at udforske og stille spørgsmål om forskellige ting for at finde ud af hvad der er rigtigt og forkert. Men hverdagens sandhed er at der også er en masse gråzoner hvor man kan komme i tvivl om de forskellige ting er rigtige eller forkerte.

Gud ønsker at vi skal leve i Hans velsignelse, det sker ved at vi modtager den tilgivelse som Jesus bragte ved sin død på korset. At leve i guds velsignelse vil sige at vi lever i Hans gunst og beskyttelse som vi opnår ved at være lydige over for Ham.

-------

Satan bruger beklagelser fra mennesker og medlemmer i menighederne rundt omkring til at ødelægge Guds plan for menigheden. Hvorfor skal vi ændre på hvordan vi gør tingene, nu har det virket sådan her de sidste 50 år og det har fungeret udemærket. Eller hvorfor kan vores kirke ikke være mere ligesom den kirke længere nede af gaden? Hvorfor kan vi ikke få nogle nye stole som de har i denne kirken. Alle disse beklagelser kommer ofte fra aktive mennesker, der sidder tilbagelænet og observerer og finder alle de dårlige ting. Løft i stedet blikket mod Gud og tage imod de velsignelser han har til dig og fokuserer på hans kærlighed og grund på Hans ord dag og nat.

Den der ønsker at blive velsignet skal grunde på Guds ord dag og nat. Du kan ikke både grunde på Guds ord og synde samtidig, for under indflydelse af Helligånden er der ikke plads til synd.

 

Tolk: Ingelise Gregersen


--- Mange ting bliver sagt, hør hele prædiken, der er uploadet her for selv at høre budskabet. ---